chip tuning...proszę o rady.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomil
    L&K
    S_OCP Member
    • 2008
    • 1179

    #26
    Zamieszczone przez szkoda
    nie u mnie, tak jest ok, jak cos mocniej to juz raczej kolejne auto.
    To zależy na co się człowiek nastawia- znaczy na jak długą eksploatację. Ufam, że u mnie też skończy się modzenie na ARL-u i korekcie programu (zwłaszcza, że inne wydatki dojrzewają). Ale kto wie co człowiekowi wpadnie do łba.
    It doesn't matter what we're losing
    It only matters what we're going to find!

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #27
      Zamieszczone przez tomil
      Zamieszczone przez szkoda
      nie u mnie, tak jest ok, jak cos mocniej to juz raczej kolejne auto.
      To zależy na co się człowiek nastawia- znaczy na jak długą eksploatację. Ufam, że u mnie też skończy się modzenie na ARL-u i korekcie programu (zwłaszcza, że inne wydatki dojrzewają). Ale kto wie co człowiekowi wpadnie do łba.
      wstępnie nastawiam się na baaaaardzo długą , co rzeczywiście może zaowocowac jakąś kompleksową przebudową i swapem, ale to najwcześniej za 4 lata, chodzi mi o to, że nie mam cisnienia, bo tak jest git.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • rijswijker
        Classic
        • 2009
        • 9

        #28
        Witam,to ja cos od siebie.Nie ze reklama bo zajrzalem tu w innej sprawie i postanowilem podziekowac.A komu?TUNE-UP GDANSK(konkretnie panu Robertowi-jesli mnie pamiec nie zawodzi).Pewnie w gaszczu klienteli ciezko byloby mnie wyluskac w pamieci ale mam podpowiedz-otoz rok temu robil mi Pan program w moim tapczanie na kolach(Octavia2 1.9TDI BJB holenderskie blachy w kombi).Z calych ksiazkowych 105kM hamownia wyczytala 114kM,na moja prosbe(teraz wiem ze nie potrzebna)zrobil mi Pan light program ABY NIE DYMILO-z tego co pamietam(bo nie dostalem wydruku)wyszlo jakies 146kM i chyba jakies 300 momentu.Auto mialo wtedy 120000km nalatane.Wiec dziekuje serdecznie za dostarczenie wielkiej przyjemnosci z jazdy TAPCZANEM(poprzednie auto golf4)i po roku i dojechaniu kolejnych 50000km auto jest super,nic nie polecialo(a wierzcie mi mam ciezka noge) fakt ze olej zmieniam co 15000km i to longlife wiec boli.ja robie tylko trasy miasto to u mnie 10% jazdy i na niemieckiej autostradzie pojeczalem 210km/h odczyt z nawigacji na liczniku bylo 218km/h(plasko bylo).Ale nie o to chodzi WYPRZEDZANIE jest jak na diesla ok.Ruszanie(mam slabo podkrecony dol z uwagi na dwumas) to kwestia przyzwyczajenia-jedynka slabo ale co na dwojce wyczynia mimo lighta to juz mi sie podoba...Wiec dzieki bardzo,to byl drugi dlubany diesel(bardzo sie balem bo PEUGEOT po takim zabiegu w Slupsku szybko odrzucil przeszczep i kompa wymienialem).Teraz wiem ze kazdy nastepny zaraz po kupnie tez idzie na program do TUNE_UP.Pozdrawiam Pawel G.

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #29
          Zamieszczone przez tomil
          rijswijker, myślę że lepiej byłoby założyć dziękczynny temat w Off-Topie. Ale dla Roberta.

          chodzi mi o to, że nie mam cisnienia, bo tak jest git.
          no to daję czas do najbliższej wiosny (znaczy 2011 r.) i jakieś pomysły się pojawią.

          Po co swap- wtryski, tłoki, korby (kute rzecz jasna) wery big T i będzie dobrze. Aaa i może skrzynia 6G z Golfa V :diabelski_usmiech.
          widzisz, ja mam doświadczenia z poprzednim autem (skoda octavia 2 ), gdzie na nieco słabszym setapie przejeździłem prawie 5 lat (około 110kkm) i wiem, że nic się nie odbędzie, możemy się nawet założyć
          jak mówię być może za 4 lata.
          ewentualnie jakiś cud, że samochód zmienię, ale wzmacniania już nie będzie, ja nie choruję na tę chorobę braku mocy (na szczęście )
          poza tym IMO podniesienie tutaj mocy w okolice 200KM i 400Nm powoduje potrzebę zakupu drugiego auta, które NA PEWNO będzie jeździło

          [ Dodano: Sro 14 Lip, 10 23:41 ]
          a może... :lol: :wink:
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • tomil
            L&K
            S_OCP Member
            • 2008
            • 1179

            #30
            Zamieszczone przez szkoda
            poza tym IMO podniesienie tutaj mocy w okolice 200KM i 400Nm powoduje potrzebę zakupu drugiego auta, które NA PEWNO będzie jeździło
            NA PEWNO to Kopernik nie żyje.... Poza tym wiesz o tym dobrze, że to w dużej mierze od kierownika zależy czy auto będzie jeździło bezawaryjnie czy nie.

            Zamieszczone przez szkoda
            a może...
            Nigdy nie mów nigdy :wink:
            It doesn't matter what we're losing
            It only matters what we're going to find!

            Komentarz

            • _tm_
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 2333
              • Superb III (3V3)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #31
              Zamieszczone przez tomil
              Poza tym wiesz o tym dobrze, że to w dużej mierze od kierownika zależy czy auto będzie jeździło bezawaryjnie czy nie.
              Od pewnego poziomu modyfikacji nie jest to już takie oczywiste . Ja np. moją poprzednią Octavią obawiałbym się pojechać w dłuższą trasę (np. do Chorwacji). Teoretycznie samochód był niezawodny, ale gdyby coś się popsuło to nie sądzę, żeby ASO Skody lub pierwszy z brzegu prywatny warsztat usunął usterkę. Generalnie instalacja BigT powoduje, że ASO po zajrzeniu pod maskę powie, że to nie jest Skoda i oni tego nie naprawią :diabelski_usmiech.
              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
              -------------------------------------------------------------------------
              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

              Komentarz

              • tomil
                L&K
                S_OCP Member
                • 2008
                • 1179

                #32
                Zamieszczone przez _tm_
                ASO po zajrzeniu pod maskę powie, że to nie jest Skoda i oni tego nie naprawią .
                Patrząc na pracę ASO, mam wrażenie, że zupełnie stockowe samochody stanowią niezłą zagwozdkę dla speców.

                Tak samo można powiedzieć, że montaż ARL-a powoduje problem u ASO-wców.
                It doesn't matter what we're losing
                It only matters what we're going to find!

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #33
                  Zamieszczone przez _tm_
                  Od pewnego poziomu modyfikacji nie jest to już takie oczywiste
                  dokładnie tak :idea:
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • rob555
                    Rider
                    • 2006
                    • 748

                    #34
                    Odlew czy kute..jakie to ma znaczenie przy przyrostach na seryjnych gratach albo ciut wiekszej turbinie :twisted:
                    Generalnie im nowsze auto tym wieksza kupa jesli chodzi o zapas dla tuningu.
                    Tak swojego czasu opiewane BKD i dlubane na 180 i wiecej KM jakos nie wytrzymywaly proby czasu i teraz widze ze nawet allegro tunerzy niesmialo 170KM proponuja :twisted:
                    Tak samo jest z 1.9 na EDC16...pierwsze mody 150KM to byl prawie standart teraz kazdy rozumny i rozwazny tuner strzela okolice 135-140KM i tylko naprawde niektore egz kreci wyzej.
                    Stare AFN i 1Z mozna bylo przelac paliwem po rezystorze, dowalic program z EBAYa, i to nadal latalo 400tys km bez fuckupu kopcac jak batory.
                    Konia z rzedem temu ktory w BXE z przebiegiem 300tys zrobi taki przyrost % jak w starym AFN i dobije do pol miliona km :diabelski_usmiech
                    Takie czasy...trzeba delikatniej i ostrozniej po prostu.
                    pozdrawiam

                    Diagnostyka i tuning
                    hybrydowe wtryski i turbiny
                    programy na ulice jak i do sportu

                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                    www.tune-up.pl

                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                    Komentarz

                    • tomil
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2008
                      • 1179

                      #35
                      rob555, czy zatem dobrze rozumiem, że dla BXE 170 kucy przy momencie rzędu 340-360 Nm to już koniec bezpiecznych modyfikacji- o ile takie w ogóle istnieją (z ciut większą sprężarką rzecz jasna).
                      It doesn't matter what we're losing
                      It only matters what we're going to find!

                      Komentarz

                      • rob555
                        Rider
                        • 2006
                        • 748

                        #36
                        Na mojej www znajdziesz taka altee na turbinie od ARL.
                        Chlop rzeznik i smiga do dzis...ale ma poprawione chlodzenie oleju bo seria tragiczna jest pod tym wzgl.
                        Generalnie okolice 180KM i 380Nm to dla mnie max bezpieczny na wiekszej sprezarce.
                        Pozniej to juz loteria,
                        pozdrawiam

                        Diagnostyka i tuning
                        hybrydowe wtryski i turbiny
                        programy na ulice jak i do sportu

                        Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                        www.tune-up.pl

                        HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #37
                          Zamieszczone przez rob555
                          Generalnie okolice 180KM i 380Nm to dla mnie max bezpieczny na wiekszej sprezarce.
                          tomil, i dlatego też IMO więcej to jest rzeźba w gównie i ciągły problem.

                          [ Dodano: Czw 15 Lip, 10 15:36 ]
                          rob555, to się przy okazji pochwal jakie tam idzie sprzęgło, chyba, że to jakaś wiedza tajemna jest.
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • rob555
                            Rider
                            • 2006
                            • 748

                            #38
                            Jednomas + sprzeglo od VR6...troche klepie ale trzyma jak zle :twisted:
                            pozdrawiam

                            Diagnostyka i tuning
                            hybrydowe wtryski i turbiny
                            programy na ulice jak i do sportu

                            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                            www.tune-up.pl

                            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                            Komentarz

                            • tomil
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 1179

                              #39
                              I dla potomnych niech zostanie zatem:

                              Zamieszczone przez rob555
                              Generalnie okolice 180KM i 380Nm
                              Reszta to:

                              Zamieszczone przez szkoda
                              jest rzeźba w gównie i ciągły problem
                              It doesn't matter what we're losing
                              It only matters what we're going to find!

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #40
                                Zamieszczone przez rob555
                                Jednomas + sprzeglo od VR6...troche klepie ale trzyma jak zle
                                podziękował
                                to jest jakaś rzeźba, czy P&P bo nie mam pojęcia :?: :roll:
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • rob555
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 748

                                  #41
                                  Pasuje p&p z tym ze licz sie naprawde z grzechotem ze strony skrzyni na luzie.
                                  Mozna probowac zakladac sprzeglo od G60. Ciut slabsze niz VR6 ale do modow BXE wystarczy w zupelnosci a podobno jest znacznie ciszej bo sprezynki pod 4cyl.
                                  Aha pamientaj o srubach mocujacych docisk do zamachu...org nie podejda
                                  pozdrawiam

                                  Diagnostyka i tuning
                                  hybrydowe wtryski i turbiny
                                  programy na ulice jak i do sportu

                                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                  www.tune-up.pl

                                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                  Komentarz

                                  • nokius
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 498

                                    #42
                                    Moja 1.8 tsi 4x4 było 160 a po wizycie w COMPSPORT ma 210.
                                    I wiecie co wam powiem.
                                    Nawet jak by sie miało coś sypnąc to WARTO :twisted:
                                    Załączone pliki
                                    O3
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...270360#1270360
                                    O2
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38454

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      #43
                                      nic ci sie nie sypnie, CS nie przesadza z momentem obrotowym więc spokojna głowa :szeroki_usmiech
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • nokius
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 498

                                        #44
                                        Nie ma zabawy bez ryzyka. A zabawa jest cudna :twisted:
                                        Pozdrawiam
                                        O3
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...270360#1270360
                                        O2
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38454

                                        Komentarz

                                        • Goszu
                                          Drive
                                          • 2008
                                          • 71

                                          #45
                                          Po pół roku dupohawnia powie, że auto coś nie jedzie. Niby jest fajnie ale.... tych parę kuni więcej i lepsze rozłożenie momentu by się przydało. I tak w kółko.... Neverending story.
                                          Coś w tym jest, ale jak program jest perfekt, to jest tylko frajda.
                                          Im więcej jeździsz, tym większa.
                                          I nawet myślisz, o bebechach, koniach itp. tylko jeździsz ;-)

                                          Komentarz

                                          • AndiT
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 332

                                            #46
                                            Zamieszczone przez shado
                                            A ja jestem zdanie, że jak ktoś ma wątpliwości i dyga wora to lepiej, żeby sobie odpuścił. Zrobi dobrze sobie i tunerowi, który by mu to miał robić. Mimo, że na ten temat pisano to już setki razy, to zakładanie kolejnego wątku tylko po to, żeby się kolejny ostateczny raz upewnić, że na pewno będzie dobrze, nie doprowadzi do niczego dobrego. Co najwyżej do tego, że za parę miesięcy, a może trochę dłużej stworzy kolejny wątek, w którym wyleje swoje żale , że coś mu się wysypało i pewnie tuner coś spitolił, a tak wogóle to mu teraz dużo pali i takie tam. Jak ktoś jest za przeproszeniem cipka to niech sobie lepiej odpuści.
                                            Zgadzam sie z powyzsza wypowiedzia. Jesli teraz sie zastanawiasz nad sensem robienia modyfikacji, to jak ja zrobisz i cokolwiek Ci padnie, to bedzie wylewanie zalow na tunera i zakladanie watkow jaki to tuning jest beznadziejny.
                                            Masz watpliwosci to odpusc sobie. Modyfikacja ma sens jak jestes swiadomy jakie ryzyko ona niesie i liczysz sie z tym ze cos moze nie wytrzymac.
                                            M47N2

                                            Komentarz

                                            • nokius
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 498

                                              #47
                                              Dokłanie panowie. Jak masz wątpliwości czy sie boisz to jezdzij serią.
                                              Ja dałem zrobic program do dobrej firmy i nie martwie sie gwarancją czy problemami.
                                              Cieszę się z jazdy.
                                              Ps. Róznica naprawde jest spora :lol:
                                              O3
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...270360#1270360
                                              O2
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38454

                                              Komentarz

                                              • etop
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 21

                                                #48
                                                widze ze tu jest własciwe miejsce do zadania tego typu pytania, chce dodac mocy mojej seryjnej AGR i myle o chipie ktory dodać ma podobno 25KM i ok 20-30NM co wy na to, nieche osiagnac jakis wygurowanych mozliwosci z tego silnika, poprostu mam czasem mozliwosc pojezdzic 110KM i jest duzo zwawsza jak mialbym to samo byłbym zadowolony, dodam ze kwestia finansowa jest takze wazna, nie znam cen wgrywania programów, słyszałem i czytam tu ze jet to o wiele pewniejsze i lepsze i wydajniejsze ale niestety i całyczas duzo drozsze chyba, co? prosze o opinie na ten temat..bede wdzieczny :lol:
                                                etop
                                                AMBIENTE 115KM

                                                Komentarz

                                                • loru
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 4286
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez etop
                                                  widze ze tu jest własciwe miejsce do zadania tego typu pytania, chce dodac mocy mojej seryjnej AGR i myle o chipie ktory dodać ma podobno 25KM i ok 20-30NM co wy na to, nieche osiagnac jakis wygurowanych mozliwosci z tego silnika, poprostu mam czasem mozliwosc pojezdzic 110KM i jest duzo zwawsza jak mialbym to samo byłbym zadowolony, dodam ze kwestia finansowa jest takze wazna, nie znam cen wgrywania programów, słyszałem i czytam tu ze jet to o wiele pewniejsze i lepsze i wydajniejsze ale niestety i całyczas duzo drozsze chyba, co? prosze o opinie na ten temat..bede wdzieczny :lol:
                                                  jak chcesz wgrać jakiegoś gotowa z allegro to odrazu odkładaj kasę na naprawy/wymiany turbiny , sprzęgła itp, no ale jak kto woli i che zaoszczędzić parę groszy to proszę bardzo, jednak uważam że pojechanie do tunera i zrobienie programu u niego pod auto jest bardzo rozsądnym wyborem.
                                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                  Komentarz

                                                  • etop
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 21

                                                    #50
                                                    no ok, sa i takie opinie ale sa tez takie ze sprawdzaja sie te urzadzenia, tak czy siak oszukac kompa trzeba, tak jesli wzrost ma byc minimalny 25 koników i 20 MN to chyba nie jest to osiag powodujacy zniszczenie wszystkiego po drodze, co?
                                                    ile kosztuje to co ty proponujesz? proporcjonalnie do wydajnosci chipa boxa?
                                                    etop
                                                    AMBIENTE 115KM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...